Loading
July 1 2022

Ruim 100.000 Gen-Y en Z bezoekers bereikt met unieke brand activaties op Defqon.1 Weekend Festival 2022

Afgelopen weekend kwamen bijna 100.000 bezoekers uit meer dan 100 verschillende landen samen in Biddinghuizen voor de grootste editie van Defqon.1 Weekend Festival uit de geschiedenis. Voor het eerst in 20 jaar konden fans op het iconische hardere stijlen festival vier dagen lang genieten van de beste artiesten uit de scene. De muzikale programmering werd aangevuld met tal van indrukwekkende activaties.

De 10 main areas op het festivalterrein werden aangevuld met additionele areas als CLUB STËLZ party bus, de Captain Morgan karaoke booth en het Red Bull deck toegankelijk voor alle bezoekers. Desperados was dit jaar terug met een take-over van de BLACK stage waarbij deze werd getransformeerd tot een heuse party area met polonaises, kilo’s confetti en hakkende bezoekers op de beste hardstyle party hits.

Voor de 50.000 Weekend Warriors ging het feest ook ‘s nachts door. Zij werden voorzien van een ware ‘night experience’ op de SILVER stage van Heineken Silver met onder anderen een secret showcase van Sub Zero Project. Daarnaast waren er maar liefst drie silent disco’s die ieder tot diep in de nacht bomvol stonden. Overdag waanden campingbezoekers zich in alle gemakken van de ‘Wasted Lands’ campinglaan; van Q-dance’ eigen Warrior Workout gym tot de Aquarius hydration bar waar bezoekers na hun work out terecht konden voor een verdiende hydratatie, de wellness met hottub en sauna en de Warrior Workout Supplements bar in samenwerking met XXL Nutrition waar bezoekers supplementen en proteïne bars en shakes konden proeven om zo weer vol frisse energie het festival in te kunnen.

Ook de thuisblijvers kwamen niets te kort, zij konden alle 10 areas livestreamen via de Q-dance Network app. Duizenden liefhebbers keken vanuit de hele wereld mee naar de livestream en alle members met een Dediqated Membership hebben gedurende het weekend gebruik gemaakt van de services van de Q-dance Network app – zowel festivalbezoekers als thuisblijvers – waarbij festivalgangers bijvoorbeeld workouts konden boeken in de Warrior Workout Gym.

Martijn  van Daalen, Chief Commerce Officer bij ID&T Group: ”Samen met onze brand partners hebben we in de afgelopen 2 jaar veel tijd en energie gestoken in de digitale merkbeleving tijdens de Defqon.1 livestreams. Het is daarom extra mooi om te zien dat de ontwikkelde proposities, zoals de Warrior Workout in samenwerking met Aquarius, dit jaar op de fysieke Defqon.1 Weekend Festival editie een groot succes waren. De positieve impact die we hebben weten te creëren bij onze fans door de combinatie van live activaties die hun experience tijdens het event verrijken gecombineerd met een significant online en social bereik is voor ons een bewijs dat de wijze waarop we brand partners binnen de ID&T Group integreren werkt. Het succes van Defqon.1 is voor ons een motivatie om verder te bouwen aan het totale Brand Partnerships platform van de ID&T Group. We helpen merken graag de moeilijk te bereiken Y en Z generatie aan zich te binden door op al onze events samen spraakmakende activaties op te zetten waar onze bezoekers nog lang over zullen praten.”

Traditiegetrouw vond tijdens Power Hour het ‘left to right’-moment plaats op de mainstage, waar een Red Bull helicopter dit jaar 60.000 festivalgangers van links naar rechts dirigeerde. Daarvoor kwamen op zaterdagochtend duizenden bezoekers samen om gezamenlijk een workout te doen tijdens de Aquarius x Warrior Workout sessie.

Tijdens de befaamde eindshow van Defqon.1 werd de ongekende saamhorigheid van de fans van de hardere stijlen nog maar eens extra onderstreept. Niet alleen vanwege de state-of-the-art productie, maar ook met bijzondere showmomenten. Zo sloot ‘The Iceman’ Wim Hof samen met tienduizenden bezoekers bij de RED de derde festivaldag af met een gezamenlijke ademhalingsoefening. Daarna bereikte Defqon.1 2022 zijn extatische climax met de spectaculaire eindshow met fenomenale special effects en de inmiddels legendarische vuurwerkshow.

Jonas Schmidt, Creative Director Q-dance: “Defqon.1 2022 was wat ons betreft de beste editie ooit. We zijn dan ook heel trots en dankbaar dat dit na drie lange jaren is gelukt. De toevoeging van de vierde dag heeft al onze verwachtingen overtroffen; het gaf mensen meer tijd om de wereld van Defqon.1 te ontdekken en om te temporiseren. Uiteindelijk is alles wat we bedacht hebben nagenoeg perfect gelukt, van gevestigde momenten zoals POWER HOUR en The Endshow tot nieuwe showmomenten en andere experimenten waar direct duizenden bezoekers op afkwamen. Overal waar ik kwam zag ik blije bezoekers en de sfeer was overal op het terrein fantastisch. Het is niet voor niets dat we het festival afsloten met ‘This Is Who We Are’; we hebben dit weekend weer laten zien wie we zijn en waar we voor staan als scene.”